Gehandicaptenparkeerkaart

Home > Inwoners > Gehandicaptenparkeerkaart

Gehandicaptenparkeerkaart

Heeft u door een beperking problemen met parkeren? Met een gehandicaptenparkeerkaart mag u parkeren op parkeerplaatsen voor gehandicapten. Deze parkeerplaatsen liggen vlak bij de ingang van openbare gebouwen, zoals winkels en ziekenhuizen. Er zijn 3 soorten parkeerkaarten: de bestuurderskaart, de passagierskaart en een gecombineerde parkeerkaart.

Wilt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen?

Maak een afspraak met een Wmo consulent via telefoonnummer: (024) 358 83 00. Samen met u stellen we vast welke ondersteuning u nodig heeft en of een gehandicaptenparkeerkaart een oplossing biedt. Ook kijken wij of u voldoet aan de voorwaarden.

Wat gebeurt er na uw aanvraag?

Wij nemen uiterlijk 8 weken na aanvraag een besluit. Bij een positief besluit bellen wij u en kunt u een de kaart ophalen bij de Publieksbalie in het gemeentehuis. U kunt daarvoor een afspraak maken. Bent u al in het bezit bent van een gehandicaptenparkeerkaart? Neem uw oude kaart dan mee. Deze moet u inleveren.

Wat kost het?

U betaalt € 36,15 om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen. De gehandicaptenparkeerkaart is maximaal 5 jaar geldig en niet langer dan de geldigheidsdatum van uw rijbewijs.

Gehandicaptenparkeerkaart kwijt of gestolen?

Meld dit dan direct bij een Wmo consulent via telefoonnummer: (024) 358 83 00. Vul daarnaast de verklaring vermissing gehandicaptenparkeerkaart in (inloggen met DigiD). U kunt een aanvraag doen voor een nieuwe kaart met dezelfde einddatum.

Contact

Kerkplein 6, 6581 AC Malden
Postbus 200, 6580 AZ Malden

T 14 024
Vanuit het buitenland
+31 24 358 83 00

E heumen@heumen.nl

Contactformulier
 

Openingstijden