Stempas thuis
Op woensdag 21 maart 2018 kunt u uw stem uitbrengen voor de leden van de gemeenteraad én voor het referendum over de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv). Op deze pagina leest u wat u daarvoor nodig hebt.
In de gemeente Heumen staat het u vrij om in elk willekeurig stemlokaal binnen de gemeente te gaan stemmen. Op uw stempas staat wel het adres van een stemlokaal bij u in de buurt, maar u bent niet verplicht om daar te stemmen. Als het u beter past om in een ander stemlokaal te stemmen dan kan dat.
Bezorging stempas eind februari 2018
U ontvangt u in de week van 26 februari 2018 uw stempas(sen). De stempas(sen) zit(ten) in een envelop. Ieder huishouden ontvangt apart een kandidatenlijst. Die wordt in de week van 5 maart 2018 bezorgd.
Wat heb ik nodig om te stemmen?
Uw stempas en uw legitimatiebewijs. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder deze stempas(sen) kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u de stempas(sen) niet vergeet mee te nemen. Neem bij het stemmen naast uw stempas ook een identiteitsbewijs mee (bijvoorbeeld paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Dit identiteitsbewijs mag bij het stemmen maximaal 5 jaar zijn verlopen. U bent verplicht uw identiteitsbewijs te tonen aan de voorzitter van het stembureau.
Hoe kan ik stemmen?
Meer weten?
Bij afdeling Publiekszaken in het gemeentehuis kunt u alle informatie krijgen met betrekking tot deze verkiezing. U kunt terecht tijdens de openingstijden. Bellen kan ook: 14 024 of 024 – 35 88 300. Het e-mailadres van de afdeling publiekszaken is burgerzaken@heumen.nl.
Contact
Kerkplein 6, 6581 AC Malden
Postbus 200, 6580 AZ Malden
T 14 024
Vanuit het buitenland
+31 24 358 83 00