Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

Home > Inwoners > Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

Verhuist u vanuit het buitenland naar Heumen of verblijft u het komende half jaar minimaal vier maanden in Nederland, dan moet u zich binnen vijf dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de gemeente. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten ook zij zich persoonlijk inschrijven. U wordt dan (allemaal) ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).

Verhuizing doorgeven

Een ieder moet persoonlijk naar het gemeentehuis komen. Maak hiervoor altijd telefonisch een afspraak. Bel 14 024 (vanuit het buitenland +31 24 358 83 00).

Meenemen

  • een van de ingevulde formulieren voor iedere persoon die ingeschreven wordt:
    Formulier vestiging vanuit het buitenland (Nederlands/Frans/Duits/Engels/Spaans/Italiaans/Portugees/Turks en Chinees) (pdf, 2105 kB) of
    Formulier vestiging vanuit het buitenland (Nederlands/Pools/Russisch/Tsjechisch/Slowaaks/Hongaars/Roemeens/Bulgaars/Servisch en Farsi)
    (pdf, 1,5 MB)
  • geldig legitimatiebewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt. Deze personen moeten allen bij de afspraak aanwezig zijn
  • bewijs van uitschrijving (dit is alleen nodig als u uit Aruba of de Nederlandse Antillen komt)
  • huur- of koopovereenkomst van uw woning of als u bij iemand gaat inwonen: toestemming van de hoofdbewoner (pdf, 137 kB)
  • wilt u de naam van uw partner gebruiken: aanvraagformulier naamgebruik (pdf, 106 kB)
  • originele documenten van levensgebeurtenissen in uw tijd in het buitenland van u zelf en van uw kind(eren), bijvoorbeeld geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Het kan voorkomen dat aan u extra informatie en bewijsstukken worden gevraagd. Documenten uit het buitenland moeten vaak voorzien zijn van stempels en handtekeningen (legalisatie). Dit is per land verschillend en er zijn uitzonderingen. Kijk voor meer info op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Of vraag het tijdig bij de gemeente na. Zij kunnen u precies vertellen wat u moet meenemen en aan welke voorwaarden de documenten moeten voldoen. Het is verstandig deze zaken al te regelen als u nog in het buitenland verblijft; het gaat sneller en gemakkelijker dan vanuit Nederland.

Contact

Kerkplein 6, 6581 AC Malden
Postbus 200, 6580 AZ Malden

T 14 024
Vanuit het buitenland
+31 24 358 83 00

E heumen@heumen.nl

Contactformulier
 

Openingstijden