Klacht indienen

Bent u niet tevreden over hoe een medewerker of bestuurder van de gemeente u heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op vragen

Geen klacht, maar melding of bezwaar?

Gaat het om iets in uw buurt, zoals een kapotte lantaarnpaal, zwerfvuil of een omgevallen boom? Doe dan een melding openbare ruimte.
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Daar kunt u geen klacht indienen, maar wel bezwaar maken of beroep instellen.

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt op twee manieren een klacht indienen: 

1. Online

DigiDKlacht indienen

2. Schrijf een brief

Schrijf een brief met uw klacht en stuur deze naar de gemeente. Zet in de brief:

  • uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
  • de datum waarop u de brief schrijft
  • een duidelijke beschrijving van uw klacht: waarover gaat het, wie is er bij betrokken en wanneer is het gebeurd
  • uw handtekening

Stuur uw brief naar:
Gemeente Heumen
ter attentie van de klachtencoördinator
Postbus 200
6580 AZ  Malden

Wat gebeurt er met uw klacht?

De gemeente neemt binnen een week contact met u op. U mag uw klacht uitleggen. De gemeente probeert samen met u een oplossing te vinden. U krijgt een brief of e-mail met de uitkomst. 

Hoelang duurt het?

Wij moeten uw klacht binnen 6 weken afhandelen. Als het nodig is, mogen wij deze termijn één keer met vier weken verlengen. 

Niet tevreden over de afhandeling?

Bent u het niet eens met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld? Dan kunt u terecht bij  de gemeentelijke ombudsman.

Jaarverslagen