In het buitengebied zijn veel woningen en bedrijven aangesloten op het drukrioolsysteem van de gemeente. Drukriolering is een stelsel van kleine buizen met pompen die het afvalwater verder transporteren richting de kernen. De gemeente heeft per januari 2024 een onderhoudscontract gesloten met het bedrijf ‘Modderkolk Projects en Maintenance’. Eén onderdeel van dit contract gaat over het aannemen en afhandelen van de rioolstoringen.

Storingen drukriool

Is het afvalwater van uw woning of bedrijfspand aangesloten op het drukriool? Wanneer u ziet dat het afvalwater niet meer wegloopt, of u ziet een rode storingslamp branden op de besturingskast, neem dan contact op met Modderkolk. Het storingsnummer van Modderkolk is: 06 30 99 54 94. Deze gegevens vindt u ook op de sticker die op de besturingskast is aangebracht.

De besturingskasten zijn ook voorzien van een nummer, bijvoorbeeld 9901-00. Als u bij het doorgeven van de storing het nummer vermeldt dat op de besturingskast staat, kan de storingsmonteur deze eenvoudig lokaliseren.

Meldingen via bovengenoemd telefoonnummer worden 24 uur per dag en 7 dagen per week aangenomen. Afhankelijk van het type storing gaat de storingsmonteur direct ter plaatse aan het werk.

Melding doen

Andere storingen in de openbare ruimte, zoals een gat in de weg, een verstopt riool of een omgevallen boom kunt u doorgeven via de pagina Melding openbare ruimte, of telefonisch via  024 358 83 00.