Via www.verbeterdebuurt.nl(externe link) geeft u meldingen over uw buurt aan ons door. Bijvoorbeeld een losliggende stoeptegel of kapotte straatverlichting.  Onze buitendienst pakt veel van deze meldingen op. Hoe gaat dat in zijn werk? 

Gaat de buitendienst meteen aan de slag? 

Als het kan wel! Soms gaat het om een klus die we snel kunnen oplossen, dat doen we het liefst. Maar we willen ook slim en planmatig werken. Daarom plannen we sommige meldingen in om op een later moment uit te voeren, bijvoorbeeld in combinatie met een andere klus. Is er een gevaarlijke situatie? Dan pakken we die melding eerst op.

Doen we alles zelf? 

Nee, wanneer nodig schakelen we specialistische hulp in. Denk aan grote reparaties of storingen aan de openbare verlichting. Dan vragen we een aannemer of bijvoorbeeld een wegenbouwer om de klus uit te voeren. Bij problemen aan de ondergrondse bekabeling is het aan netbeheerder Liander om deze te verhelpen.

Wat als uw melding bij ons niet op de juiste plek is?

Er komen ook meldingen binnen die we als gemeente niet kunnen oppakken. Bijvoorbeeld omdat het gaat over iets waar de Provincie Gelderland of Rijkswaterstaat eigenaar van is. In dat geval verwijzen we u naar hen. U maakt daar dan zelf een nieuwe melding. Zo komt u direct in contact met de partij die uw melding afhandelt. Zij houden u dan op de hoogte van wat ze met uw melding doen. 

Waarom duurt het soms langer? 

We krijgen regelmatig meldingen of ideeën binnen die wat ingewikkelder zijn. Iemand moet kijken wat mogelijk is en beslissen wat er moet gebeuren. In dat geval duurt het langer voor een melding is afgehandeld. Ook zijn we afhankelijk van leveranciers en partners. Soms moeten we een klus even uitstellen omdat bijvoorbeeld de materialen niet op voorraad zijn.

Waarover gaan de meldingen?  

De grafiek laat zien over welke onderwerpen we meldingen binnenkrijgen. Het grootste gedeelte van de meldingen gaan over afval, gevolgd door meldingen over verkeer en bestrating.  Ook meldingen over overlast en groen zien we regelmatig voorbijkomen.  

Ook iets melden? 

Wilt u iets melden, graag! Samen maken we de gemeente steeds weer een beetje mooier. 
Online melden is simpel. Ga naar www.verbeterdebuurt.nl/heumen(externe link) of download de gratis app op uw smartphone of tablet. Na een eenmalige registratie komen uw meldingen rechtstreeks bij ons terecht. U kunt zelfs foto's toevoegen om de situatie duidelijk te maken. En het beste is, u kunt op de kaart zien of uw melding al is gedaan en of het probleem al is opgelost.

Niet online? Geen probleem!

U kunt uw melding ook telefonisch doorgeven. Bel met het Klantcontactcentrum (KCC) via telefoonnummer 14 024 en vertel over het probleem dat u hebt opgemerkt.